Ervaar Japan op interactieve website

Japan heeft zichzelf recent als doel gesteld om tussen nu en 2020 het aantal buitenlandse toeristen te verdubbelen. Als onderdeel van dit project heeft de Japan National Touristic Organization (JNTO) deze week in vijftien Europese landen een grootschalige campagne gelanceerd.

In een interactieve promotiefilm worden Japanse identiteit en authentieciteit samengebracht. “Japan: Where tradition meets the future” neemt de kijker mee naar de steden van Japan, zoals Tokyo en Kyoto. Ook de betoverende landschappen buiten de steden komen aan bod. De film is te bekijken via een speciale website.

In 45 verschillende scènes staat het contrast tussen modern en traditioneel centraal. Van Tokyo Skytree tot het lezen van Boeddhistische teksten in Kyoto. Van videospelletjes tot maiko. Van robots tot theeceremonie. De diversiteit van Japan wordt op een prachtige manier getoond.

Mij hoeft de JNTO niet te overtuigen van de pracht van Japan. Maar ben je nog op zoek naar een reisbestemming waar traditie en modern één zijn? Laat je overtuigen door deze prachtige film.

Geef een reactie